Oh!

Tak Mungkin Benar!

01 October 2011

Anjing Yang Pandai Menyapu


Beijing- Seekor anjing jenis Golden Retriever ini memang luar biasa. Tak cuma boleh menggonggong, anjing berwarna emas ini ternyata rajin menyapu jalan.

Anjing ini menjadi buah mulut di China ketika seorang fotografer mengabadikan si anjing yang nampak menggigit sapu dan menyapu sepanjang jalan bersama dengan pemiliknya di Changchun, daerah Jilin.

Di bawah pengawasan tuannya, Xu Ming, sang anjing nampak dalam foto sedang menyapu jalanan dengan cara zigzag. Anjing itu nampak relaks membersihkan sampah-sampah di sepanjang jalan.

“Dia sangat pintar dan jinak. Saya akhirnya mengajarinya berbagai keahlian tertentu, termasuk menyapu,” kata Xu seperti dilansir Orange.co.uk Sabtu (11/6/2011).

“Saya terkejut dia menyapu dengan bersih dan rapi, sehingga saya pun membuatkannya sapu kecil dan selalu membawa sapu itu kemana pun saya pergi dengan anjing kesayangan saya ini,” ujar Xu.


2 comments:

roha said...

anjing pun pndai menyapu ni kan pula manusia yg ada akal. so jangan la buang smpah merata2 ya.

inche hlovate said...

rajin betul anjing ni hihi