Wow! Ibu Ini Melahirkan 69 Anak!


Feodor Vassilyev (1707-1782), adalah seorang petani dari Shuya, Rusia. menikah dengan Valentina Vassilyeva, Dia melahirkan total 69 anak-anak, namun beberapa rincian lainnya dikenal dalam hidupnya, seperti tanggal kelahirannya atau kematian. Dia melahirkan 16 pasang kembar, 7 set kembar tiga dan 4 kembar empat .antara 1725 dan 1765, dalam jumlah total Kelahiran 27. 67 dari 69 anak bayi lahir selamat.. dunia modern Rekor untuk melahirkan dipegang oleh Leontina Albina dari San Antonio, Chile Sekarang di pertengahan usia enam puluhan-, ia mengaku menjadi ibu dari 64 anak-anak. Dari jumlah tersebut, 55 didokumentasikan sebagai bayi kembar. ibu dengan terbesar jumlah anak-anak yang tidak adalah Livia Ionce. ini wanita Rumania, 44, melahirkan anak 18 di Kanada pada tahun 2008.


Dah baca klik LIKE (^_^)

Jalan Yang Mengeluarkan Muzik Di Jepun



Teori di sebalik Jalan Raya Muzikal ini amat mudah: apabila sebuah kereta dipandu sepanjang jalan yang mempunyai banyak siri alur yang dipotong diatasnya, ia akan mewujudkan resonans atau gema bunyi apabila tayar kenderaan berulangkali melepasi alur berkenaan. Sebagai contoh, anda mungkin pernah mengalami pengalaman ini semasa memandu di atas garisan kuning sebelum melepasi bonggol di atas jalan raya.


Jalan raya muzikal ini telah direka oleh Encik Shinoda, yang bekerja di Institut Penyelidikan Perindustrian Hokkaido dan beliau mengambil masa yang agak panjang bagi merealisasikan teori resonansnya dalam cara yang unik.

Shinoda mendapati bahawa dengan mengubah jarak antara alur yang dipotong, ia akan mengeluarkan bunyi yang berbeza. Ia kelihatan amat serupa dengan aplikasi yang digunakan dalam kotak muzik lama di mana logam pada gelung muzik ditebuk dengan jarak yang berbeza bagi mengeluarkan tona bunyi yang menghasilkan muzik.

Lagu yang dimainkan tersebut mungkin tidak sesedap muzik yang dimainkan melalui radio dan pemain CD, namun memandangkan ia dimainkan oleh kumpulan "Goodyear Orchestra", ia tidak lah teruk sangat.

Jalan Raya Muzikal ini terletak di wilayah Hokkaido, Wakayama dan Gunma dan telah ditanda melalui papan tanda di tepi jalan raya dan "note" lagu itu sendiri telah dicat dengan berwarna-warni di atas jalan tersebut.

Pemandu perlu peka kerana kelajuan yang ideal bagi mendengar lagu yang di atas jalan raya tersebut ialah dengan mengekalkan kelajuan pada 28 mph.

















Dah baca klik LIKE (^_^)

Perabot Rumah Yang Menakutkan

Mempunyai rumah yang dilengkapi dengan perabot serta alatan yang menarik menjadi impian setiap pemilik rumah, tidak kira lelaki mahu pun perempuan..Namun, pernah tak korang bayangkan, sebuah rumah yang dilengkapi dengan perabot-perabot yang menyeramkan persis  rumah hantu? Agak-agak, korang nak duduk tak dalam rumah macam tu? Bagi yang bercitarasa pelik, itu tidak menjadi masalah..Apa pun, meh usha koleksi perabot yang mungkin kelihatan seram kalau diletakkan dalam rumah korang.. 














p/s: Aiyooo! Macam rumah Dracula baqq ang! Hahahaha =D


Dah baca klik LIKE (^_^)

Perghhh Mantap!! Budak Paling Kuat di Dunia?

Inilah Budak Paling Kuat Di Dunia Baru Berusia 7 Tahun..lihat sahaja bentuk badanya...macam orang dewasa yang memasuki pertandingan bina badan...fuhh.....Jom Lihat gambarnya...

















Dah baca klik LIKE (^_^)

Bayi Ini Lahir Dari Ibu Yang Sudah Meninggal 2 Hari


Seorang bayi yang lahir dari seorang ibu yang telah meninggal selama 2 hari membuat gempar dunia perubatan. Secara logik, bagaimana boleh?

Mahmoud Soliman (29), ayah dari bayi ajaib ini tidak pernah membayangkan akan merasakan kesedihan yang bercampur aduk dengan kebahagiaan yang luar biasa. Isterinya, Jayne Soliman (41) meninggal dunia akibat dysfunction otak memberikannya seorang bayi kecil yang cantik setelah Jayne divonis meninggal 2 hari sebelumnya dengan bantuan pembedahan cesar.

Dalam masa kehamilannya, Jayne tidak merasakan apa jua masalah. Namun ketika usia kehamilannya 25 minggu, ia merasakan sakit kepala dan sempat jatuh pengsan. Kemudian Jayne dilarikan ke Hospital John Radcliffe Hospital Oxford. Setelah 2 jam berada di hospital, pasukan doktor mengesahkan bahawa nyawa Jayne Solaiman tidak dapat diselamatkan lagi.

Pasukan doktor mencuba sedaya upaya dengan pelbagai cara dan dengan berbagai alat agar jantung Jayne tetap boleh berdenyut. Walaupun usaha itu tidak dapat membantu nyawa Jayne, tapi usaha itu dilakukan bagi si bayi yang ada di dalam rahimnya agar dapat diselamatkan. Doktor juga memberikan 2 dos besar steroid sehingga jantung bayinya boleh berkembang dan selepas dua hari pasukan doktor bekerja keras akhirnya Aya si bayi ajaib itu boleh diangkat keluar melalui pembedahan cesar.

Setelah pasukan doktor berjaya mengangkat bayi dari rahim Jayne, si bayi kecil itu di letakkan di bahu ibunya untuk memberi mereka masa bersama sejenak kemudian Aya dibawa ke unit rawatan intensif.

Nama Aya yang diberikan si ayah diambil dari bahasa arab yang bererti keajaiban. itulah nama yang ingin diberikan si ibu, Jayne, ketika dia masih hidup.








Dah baca klik LIKE (^_^)

Anjing Yang Setia Menjaga Basikal Tuannya



Anjing Penjaga Basikal Tuannya - Seekor anjing jenis Golden Retriever tampil menjadi selebritis baru di China, kerana anjing itu selalu menjaga basikal milik tuannya. Luo Wenchong tidak perlu membeli sebuah kunci basikal kerana anjing yang bernama Li Li selalu berjaga-jaga di depan basikalnya ketika Luo meninggalkannya.

Kerajaan Wilayah Guangxi menyebut Li Li sebagai "anjing pemeluk basikal" kerana Li Li selalu melakukan kebiasaannya ketika Luo meninggalkan basikalnya.

 "Dimana pun saya meletakkan basikal saya, Li Li selalu memegang basikal itu untuk menyelamatkannya dari pencuri. Ia adalah anjing yang pintar, saya selalu berbicara dengannya setiap waktu dan Li Li mengerti apa yang saya katakan," ujar Luo, seperti dikutip Orange,

 Li Li bahkan membantu Luo saat berbelanja dan membuang sampah pada malam hari. Anjing itu bahkan meletakkan sampah-sampah di sebuah bak sampah yang letaknya 200 meter dari tempat tinggal Luo. "Seseorang sempat datang untuk membeli Li Li dan menawarkan saya wang sebanyak GBP1.000 atau sekira Rm3 ribu namun, saya menolaknya," tambahnya




Dah baca klik LIKE (^_^)

Wow!! Melukis Kaligrafi Guna Airmata




Seorang pelari berumur 56 tahun asal China, Ru Anting, dikurniakan sebuah bakat yang luar biasa nan unik. Cuba anda bayangkan, dirinya boleh membuat sebuah tulisan kaligrafi dengan memancutkan air dari matanya. Awalnya Ia menghisap air menggunakan hidungnya, setelah itu air tersebut disemburkan melalui kelopak mata. OMG!!!

Ru mencari bakat uniknya ini ketika dirinya masih kecil. Ketika itu dirinya sedang berenang, Ia seringkali terminum air sungai tersebut. Setelah itu, secara tiba-tibat tidak sengaja air keluar dari matanya dan membuat teman-temannya terkejut.

Setelah kehilangan pekerjaan di sebuah kilang selama 20 tahun lamanya, Ru mula mengembangkan bakat uniknya tersebut. Setelah berlatih secara intensif, Ia pun boleh memancutkan air dari matanya secara tepat dari jarak 10 meter.







Dah baca klik LIKE (^_^)

Muka Kena Hiris Dengan Parang Tapi Masih Hidup!!

Sesuatu yang tragis menimpa lelaki ini, menurut sumber yang saya peroleh dia terlibat pergaduhan dengan isterinya dan membuat luka isterinya tersebut sehingga membuat kemarahan saudara-saudaranya. Dengan tanpa fikir panjang saudara-saudara isterinya mendatangi lelaki ini dengan kemarahan dan terjadilah insiden tragis tersebut. Mereka mengghancurkan wajahnya dengan parang, lukanya sungguh sangat mengerikan.

Seperti yang dapat kita lihat, rupanya saudara-saudara iparnya berusaha untuk menyembelih lelaki ini namun untung dia masih boleh di selamatkan. Gambar-gambar ini cukup mengerikan dan sensitif juga tidak sesuai dilihat kanak-kanak di bawah umur













Dah baca klik LIKE (^_^)

Bandar Indah Atas Gunung

Bandar Ronda, Sepanyol merupakan bandar indah yang terletak diatas ketinggian 750meter diatas aras laut. Bandar ini jugak megah dengan jambatan yang tersergam indah. Jom kita tengok sedikit gambaran tentang bandar ini.












Dah baca klik LIKE (^_^)

Bantal Pelik Untuk Tidur di Mana Saja

Ostrich Pillow, Beg Bantal Pelik Untuk Tidur Di Mana Saja.

Dengan bantal ini anda boleh tidur di mana saja yang anda suka..









Dah baca klik LIKE (^_^)