Anak Kambing Berkaki 6

Tidak dapat dipastikan sama ada kelahiran seekor kambing ada kaitan dengan tarikh istimewa 12 Disember 2012 atau hanya kebetulan semata-mata.


Namun, itulah perkara yang berlaku ke atas seekor kambing di Kampung Mancar, Mukim Peterongan, Jawa Timur, yang dilahirkan dengan mempunyai enam kaki dan dua alat kelamin.

Keunikan itu telah menarik perhatian penduduk kampung yang berduyun-duyun mengunjungi kediaman Ponidi, pemilik kambing berkenaan.

Ponidi ketika ditemui, memberitahu bahawa seekor kambingnya telah melahirkan dua ekor anak, baru-baru ini.

Anak kambing yang pertama lahir dalam keadaan sempurna, namun anak kambing yang kedua sama sekali berbeza.


Dah baca klik LIKE (^_^)

Ikan Pelik Ada Gigi Kapak Macam Manusia

Ikan yang ditangkap seorang nelayan telah menemukan seekor spesis yang sungguh luar biasa di mata normal kita. Masakan tidak ikan tersebut mempunyai fizikal gigi seakan-akan menyerupai manusia biasa.


Pada pandangan pertama tengok gambar ikan ini pun dah hampir nak tergelak.


Ikan pelik ini bukan calang-calang ni, kalau warga emas yang dah tak ada gigi kalau makan ikan pelik ni boleh tumbuh gigi ni, haha, just joking, tapi cool la gigi ikan aneh ni. Korang fikir la sendiri ya. Mari kita lihat gambar pelik ikan bergigi yang ditangkap nelayan ni. Jom!


Dah baca klik LIKE (^_^)

Pelik Dia Suka Makan Batu Bata

India – Seorang lelaki di sebuah perkampungan di Kartanaka menjadi terkenal hanya kerana dia ketagih makan batu bata, tanah serta selut dan mampu makan tiga kilogram, setiap hari.

Pakkirappa Hunagundi

Pakkirappa Hunagundi, 30, mula ketagih benda berkenaan sejak berusia 10 tahun dan mendakwa tidak mengalami sebarang penyakit akibat ketagihan luar biasa itu.

Setiap kali berasa lapar, dia akan merayau di kawasan jalan dan tembok untuk mencari batu bata yang sesuai.

Ketagihannya itu dikenali sebagai Pica, iaitu penyakit di mana penghidapnya akan berselera pada benda-benda yang tidak mengandungi khasiat.

Meskipun dia menggigit benda-benda keras, namun Pakkirappa mempunyai barisan gigi yang penuh dan tidak bercadang mencari ubat untuk merawat ketagihan luar biasa itu.

“Saya sudah makan batu bata ini selama 20 tahun. Saya suka makannya dan ia sudah menjadi sebahagian daripada hidup saya.

“Sejak menghidap ketagihan ini saya tidak mengalami sebarang penyakit malah gigi saya juga sihat. Saya boleh menggigit batu yang keras tanpa masalah,’’ katanya.

Ibunya telah menghabiskan masa selama 20 tahun menasihatkan anaknya itu supaya tidak makan rumah mereka atau batu bata di kampung berkenaan.

Jelas Pakkirappa, dia tidak mempedulikan nasihat ibunya itu walaupun dia menawarkan ayam goreng atau makanan lain .

“Saya akan tolak makanan itu kerana saya perlukan batu bata. Saya tidak boleh membuang tabiat ini,’’ katanya. -Mynewshub.myIndia – Seorang lelaki di sebuah perkampungan di Kartanaka menjadi terkenal hanya kerana dia ketagih makan batu bata, tanah serta selut dan mampu makan tiga kilogram, setiap hari.


Pakkirappa Hunagundi

Pakkirappa Hunagundi, 30, mula ketagih benda berkenaan sejak berusia 10 tahun dan mendakwa tidak mengalami sebarang penyakit akibat ketagihan luar biasa itu.

Setiap kali berasa lapar, dia akan merayau di kawasan jalan dan tembok untuk mencari batu bata yang sesuai.

Ketagihannya itu dikenali sebagai Pica, iaitu penyakit di mana penghidapnya akan berselera pada benda-benda yang tidak mengandungi khasiat.

Meskipun dia menggigit benda-benda keras, namun Pakkirappa mempunyai barisan gigi yang penuh dan tidak bercadang mencari ubat untuk merawat ketagihan luar biasa itu.

“Saya sudah makan batu bata ini selama 20 tahun. Saya suka makannya dan ia sudah menjadi sebahagian daripada hidup saya.

“Sejak menghidap ketagihan ini saya tidak mengalami sebarang penyakit malah gigi saya juga sihat. Saya boleh menggigit batu yang keras tanpa masalah,’’ katanya.

Ibunya telah menghabiskan masa selama 20 tahun menasihatkan anaknya itu supaya tidak makan rumah mereka atau batu bata di kampung berkenaan.

Jelas Pakkirappa, dia tidak mempedulikan nasihat ibunya itu walaupun dia menawarkan ayam goreng atau makanan lain .

“Saya akan tolak makanan itu kerana saya perlukan batu bata. Saya tidak boleh membuang tabiat ini,’’ katanya. -Mynewshub.my

Dah baca klik LIKE (^_^)

Batu Yang Menghisap Rokok

Batu yang ditemukan oleh warga China bernama Luo Yuanshui dari Provinsi Fujian, sangat aneh. Batu itu boleh menghisap rokok sama seperti manusia.


Pada awalnya, penduduk menyangka bahawa batu berwarna coklat dengan bentuk yang tidak terstruktur itu adalah bongkahan batu biasa. Namun batu itu boleh menghisap rokok hingga habis selama lima minit.

Luo sempat cuba memberikan batu itu beberapa rokok yang dihidupkan dan ukuran yang berbeza. Dan batu seberat 2.2 kilogram itu terus menghisapnya hingga habis.

Lelaki China itu menemukan batu perokok itu di Gunung Shangyou. Lou sendiri mengaku tidak sedar menemukan batu itu kerana dirinya hanya ingin mencari lubang untuk meletak rokoknya buat sementara. Luo tak sedar memasukkan puntung rokoknya ke sebuah batu dan rokoknya mendadak habis seperti sedang dihisap.

Luo mendemonstrasikan kehebatan batu itu di depan penduduk lainnya. Para penduduk yang mengunjungi kediaman Luo juga terkejut dengan keanehan batu misteri itu. 


Dah baca klik LIKE (^_^)

Pokok Pelik Seperti Wanita Mengandung

Di Bolivia, pokok ini kelihatan pelik kerana pada bahagian tengah batangnya kelihatan seperti hamil.

Pokok Toborochi berasal dari Amerika Selatan.

Dari legenda dongeng orang-orang terdahulu menceritakan bahawa seorang dewi yang cantik telah bersembunyi di dalam pokok itu untuk melahirkan anak.

Jadi, kuasa-kuasa jahat tidak dapat mencari dan membunuh dewi dan anaknya.

Dan sebab itulah pokok ini kelihatan kelihatan seperti seorang wanita hamil.

Pokok ini mengeluarkan bunga yang indah, berwarna merah jambu, menjadi pokok yang sangat indah dan unik.




Dah baca klik LIKE (^_^)

Pokok Pinang Wajah Manusia

Agaknya fenomena alam aneh dan unik semakin banyak dijumpai didunia ini. Kadang kala sukar untuk kita mempercayai, ada yang boleh dipercayai dan ada juga tidak. Namun banyak juga yang menganggapnya sebagai hal mistik atau ghaib yang susah dihuraikan.


Baru baru ini ditemukan fenomena unik yang benar benar luar biasa iaitu ada sebatang pokok pinang yang salah satu bahagiannya muncul mirip sekali dengan wajah manusia, terutama seperti bahagian mulut dan hidung, dimana bentuk bibirnya benar-benar mirip bibir manusia.Yang unik lagi adalah bentuk wajah itu setiap harinya konon selalu berubah ubah.

Menceritakan lebih lanjut kejadian unik tersebut ada di kota Bau-Bau Sulawesi Tenggara sejak 21 September 2010 lalu. Sebuah pohon pinang muncul wajah yang mirip dengan wajah manusia tepatnya di pelepahnya. Pokok pinang tersebut tumbuh di halaman seorang penduduk yang bernama Rahman yang terletak di daerah Jembatan Tengah.


Menurut saksi dan penduduk setempat menyatakan jika wajah yang terdapat pada pelepah pokok pinang tersebut setiap hari boleh berubah bentuknya.Bahkan pada 23 September 2010 wajah manusia yang nampak pada pokok pinang tersebut sudah mulai nampak jelas bentuk matanya dan mulutnya.

Menurut Rahman tuan rumah pemilik pokok pinang tersebut, malam hari sebelum munculnya wajah tersebut dia mendengar suara seperti tangisan dari arah pokok pinang itu,dan keesokan harinya muncul wajah di pelepah pinang tersebut.

Menurut Pak Abdul Jalil seorang paranormal yang tinggal di kawasan Kanakea Bau-Bau menyatakan bahawa wajah yang muncul pada pokok pinang tersebut adalah kewujudan dari jin yang telah sengaja “dibuang” oleh seseorang pada pokok pinang itu. Sejak penampakan wajah pada pokok pinang itu.

Bagaimanapun fenomena alam ini, apakah bentuk kekuasaan dan kebesaran dari Tuhan Yang Maha Kuasa,atau sebagai hal lumrah yang boleh saja terjadi dimanapun, tentu iman yang ada dalam hati kita masing-masing yang mampu menjawabnya.


Dah baca klik LIKE (^_^)