Bunyi Aneh di Udara Kota Samarahan Sarawak


Warga Kampung Endap di Kota Samarahan, Sarawak tidak boleh tidur malam sejak beberapa hari yang lalu akibat bunyi aneh yang memenuhi ruang udara pada waktu malam.

Bunyi yang seakan dengkusan kuat ini akan hanya berhenti apabila menjelang subuh. Apakah ia? Warga Samarahan mahukan jawapan dari pihak berkenaan. Ada teori mengatakan ini bunyi dari kilang yang beroperasi berhampiran tetapi pihak kilang menyangkal kerana mereka sudah beroperasi selama 10 tahun dan mengapa hanya kini mahu membuat bunyi aneh.

Saksi juga mengatakan bunyi ini datang daripada langit dan bukan dari kilang. Amat menakutkan bagi pendengar. Ini Bukan gurauan ini satu petanda kiamat sudah dekat…MASYALLAH - Sumber Edisi.com





Artikel ini di petik daripada halaman Mufti Perlis berkaitan "Suara daripada langit" Cuba kita lihat kalendar untuk tahun 2012... 1 Ramadhan pada tahun 2012 jatuh pada 20 Julai iaitu hari Jumaat, jadi 3 Ogos 2012 bersamaan 15 Ramadan juga pada hari Jumaat. Sama dengan satu hadis Nabi SAW tentang huru hara besar yang akan terjadi pada tengah malam pertengahan Ramadhan iaitu hari Jumaat 15 Ramadhan di bumi ini. Huru hara yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur... Satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dari langit, bukan kiamat tetapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3, yang tinggal hanya 1/3 shj. ( Menurut kajian NASA, pada 21-12-2012 satu planet yg yang dikenali planet X akan melintasi bumi ) Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 itu? Adakah peristiwa itu akan berlaku pada 2012??

Hanya ALLAH yang Maha Mengetahui.. Yang penting kita perbanyakkan ibadat dan berdoa agar kita termasuk dlm golongan yg dilindungi Allah, jika mati biarlah kita mati dlm Islam dan beriman.. Apa pun, peristiwa itu pasti akan berlaku mengikut hadis Nabi SAW di bawah.. Dari Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahawa Rasulullah SAW bersabda: Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan itu...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah? "

Beliau menjawab: "Suara keras" di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jumaat, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jumaat di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan solat Subuh pada hari Jumaat, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: " Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus ", kerana barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa". (Al Hadis)-copy by Kasman Azizul Othman.. Ya Allah,Engkau lindungilah hambamu ini yang sungguh kerdil,yang sungguh hina ini,Kau ampunilah segala dosa hambamu ini Ya Allah,sesungguhnya Engkau Maha Pengampun dan Penyayang,sesungguhnya hambamu ini berasa sungguh kerdil,lindungila kami sekeluarga..aammmiinn ya Rabbal Alamiiiiiiiiinnnnn. Sumber : Mufti.perlis.gov.my


# Ada pertambahan : HADIS TERSEBUT SEBENARNYA BERSTATUS DHAIF




Jom baca lagi di SINI

Tag: suara dari langit, suara aneh di samarahan sarawak, suara aneh dari kota samarahan sarawak, suara aneh di langit pada 11 dan 12 januari 2012, bunyi misteri di samarahan, suara misteri di samarahan, misteri suara di sarawak, misteri bunyi di samarahan

Dah baca jangan lupa sudikan diri klik butang LIKE di bawah ataupun butang SHARE diatas. Sudilah singgah lagi ya ^_^
 _________________________________________________________________________________

 Baca lagi di http://takmungkinbenar.blogspot.com

6 comments:

Rubaiyyi Mu'awwiz said...

Salam'alaik... Maalish (maaf) di sini sy ingin mengatakan hadis yg akhi paparkan tidak cukup 'kuat'. Apakah nama hadis yg dinyatakan adakah ia hadis sohih atau dhoif?? Wallahualam..

Dan mungkin kejadian yg berlaku ini dilakukan oleh org yg x bertanggungjwb iaitu tuk 'menghuru-hara' kan kita. Apa yg sy pelajari tentang tanda2 kiamat. Mmg benar sudah byk tanda2 kiamat sudah berlaku sekarang ni antaranya gempa bumi, zina, pembunuhan, murtad, peperangan dsbgnya. Dan kiamat pasti berlaku tiada keraguan lagi..iaitu apabila tiada lagi kalimah Allah disebut oleh manusia dimuka bumi, masjid2 lengang, orang alim & ulamak akan Allah matikan yg tinggal hanya org yg jahil & kufur, maka Allah akan cabut nikmat kasih syg itu dan masa itulah kiamat sgt dekat matahari akan terbit di barat maka pintu taubat telah di tutup masa itulah Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain.

Hari kiamat akan berlaku pada hari Jumaat selepas waktu Asar, Wallahualam..

ajeeib said...

ya btl,sy sokng ukhti,satu lg-tanda kecil dah byk skrg;cuma tanda besar je blm-trun dajal,nabi isa ,imam mahdi lps nbi n mahdi perintah 300-400thn bru kiamat...wallahua'lam... alif..lamm...mimmm.;

Idham Arif said...

kata Ustaz Azhar , hadis tersebut hadis dhaif .. jangan iktikad yang ia akan betul2 berlaku , tapi tak mustahil boleh berlaku kalau Allah nak .. wallahualam

AnggaPra said...

salam.. sy juga turut menyangkal kewujudan Planet X kerana NASA sendiri telah pun membuat kajian dengan pakar astronomi dari seluruh negara dan telah sebulat suara menyatakan bahawa planet tersebut tidak wujud dan ia tidak akan melanggar bumi pada 21/12/2012.. lgpun tiada siapa yg tahu tarikh terjadinya kiamat melainkan Allah.

Hafiizh said...

"Dan janganlah kamu jadikan pesanan-pesanan dan perintah Allah sebagai modal untuk mendapat keuntungan dunia yang sedikit; sesungguhnya apa yang ada di sisi Allah (dari balasan yang baik), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui."
Q:An-Nahl(16:95)

jane said...

Itu menandakan hari END OF THE WORLD. bertaubat lah dari sekarang. Tuhan akan datang segera. sesiapa yang mempercayainya dengan sepenuh hati dan ikhlas akan diselamatkan.