Harga Kereta Import di Malaysia VS USA


Rakyat Malaysia tpaksa membayar harga kereta 200%-300% dari harga asal. Sampai bila nak terus diperbodoh UMNO/BN??

Dah baca klik LIKE (^_^)

Gambar Snapshot Yang Gempak

Beberapa keping gambar yang gempak di seluruh dunia.. layan

#Siapa cakap photoshop? tengok betul2....















Dah baca klik LIKE (^_^)

Pencuri Pisang di Gantung Motosikalnya


MAMAT (kiri) bersama penduduk Kampung Kesom Che Nordin melihat motosikal pencuri yang digantung di tiang telefon.
Kuala Terengganu: Geram gagal menahan dua lelaki yang disyaki mencuri pisang di kebun penduduk Kampung Kesom Che Nordin, Manir, di sini, beberapa penduduk bertindak menggantung motosikal suspek bersama pisang yang dicuri di sebatang tiang telefon di kampung berkenaan, semalam.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, dua penduduk terserempak dengan suspek sedang mencuri pisang di kebun berkenaan, tetapi dua lelaki itu melepaskan diri meninggalkan pisang serta motosikal mereka.
Penduduk kampung yang berang menggantung motosikal dipercayai milik seorang suspek bersama pisang dicuri pada tiang telefon yang terletak 500 meter dari kebun berkenaan.

Seorang penduduk Mohd Saudi Deraman, 39, berkata, sebaik dimaklumkan mengenai kebun jirannya diceroboh, dia bersama seorang rakan ke kawasan itu dan nampak dua lelaki berusia 30-an sedang memotong pisang.
“Dua lelaki itu terkejut dengan kehadiran kami melarikan diri. Bimbangkan keselamatan kerana mereka ada pisau, kami tidak mengejar mereka.


Dah baca klik LIKE (^_^)

Fuiyoo Besarnye Tanduk Lembu Ni...!!


Tanduk lembu pada umumnya mempunyai ukuran yang biasa namun tidak dengan tanduk lembu ini ukuranya sangat tidak normal kerana tanduk lembu ini sangat besar sekali lihat sungguh besar saiz tanduk lembu ini .


tanduk sapi besar
tanduk sapi paling besar
tanduk sapi
animal-with-the-largest-horns06
animal-with-the-largest-horns08
tanduk sapi paling besar



Dah baca klik LIKE (^_^)

Tandas Yang Lucu dan Unik

Inilah Dia Bentuk-Bentuk Tandas Yang Unik Dan Lucu..Jom Saksikannya..Cekidot..
















Dah baca klik LIKE (^_^)

Ayam Yang Melahirkan Anak

ayam melahirkan

Seekor ayam betina selalu bertelur untuk membiak. Telur itu kemudian dierami sekitar 21 hari hingga menetas dan mengeluarkan anak ayam.

Namun, laman BBC melaporkan, pemberitaan media di Sri Lanka sedang dihebohkan oleh berita seekor ayam yang membiak dengan cara 'melahirkan', bukan bertelur. Ayam betina itu mengeluarkan anak ayam hidup, seperti mamalia ketika melahirkan.

Sayangnya, ayam betina itu mati beberapa saat setelah 'melahirkan' anaknya itu. Sementara, anak ayam yang dikeluarkan itu hidup dengan keadaan sihat. Petugas dari dinas penternakan setempat mengatakan kes itu baru pertama kali terjadi di Sri Lanka. Kepala dinas penternakan tempatan, PR Yapa, memutuskan untuk meneliti fenomena janggal ini.

Bangkai induk ayam itu dibedah, diteliti sistem reproduksinya. Setelah bangkai ayam itu dibedah, baru misteri pada ayam betina itu diselesaikan. Induk ayam itu ternyata bertelur seperti ayam biasanya. Namun, telur ayam itu tidak keluar seperti biasa, melainkan tetap tertinggal di sistem reproduksi induknya.

 Hasilnya, telur itu menetas di dalam tubuh ayam betina itu. Setelah menetas, anak ayam itu keluar dari induknya. Hasil bedah itu juga menunjukkan induk ayam itu mati kerana mengalami luka di bahagian dalam tubuhnya.


Dah baca klik LIKE (^_^)

Telur Ayam Paling Besar dan Pelik di Dunia




Biasanya telur ayam ataupun itik yang dihasilkan berbentuk bulat atau elips. Tapi kali ini telur yang dihasilkan berbeza dari yang biasanya. Telur aneh ini dihasilkan oleh induk ayam di kawasan Slivno, Croatia Selatan. 

"Awalnya saya fikir ini adalah kentang yang berbentuk aneh. Saya tidak percaya kalau ini adalah telur yang dihasilkan oleh ayam kesayangan saya "ujar sang pemilik Neda Glibota (72). 

"Terus terang saya sangat kagum dan saya memanggil teman-teman saya untuk menyaksikan ini. Mereka semua sama seprti saya, sangat kagum dan hairan melihat hal ini "tambah Neda. Sekarang telur aneh tersebut Neda letakan di sebuah bekas dan ia memperlihatkan kepada setiap orang.


Dah baca klik LIKE (^_^)

Tempat-Tempat Berhantu di Malaysia


Awas,30 lokasi hantu di sekeliling anda! Demikianlah didedahkan oleh Pengkaji Kumpulan Paranormal Scenes Investigator (PSI), Jamie Surina Hisham, mengulas mengenai lokasi hantu yang pernah di temuinya. Antara di lokasi utama, di Bandaraya Kuala Lumpur, yang dikenal pasti sebagai sarang lokasi hantu.

Menurut Jamie, lokasi yang disenaraikan, memang mempunyai cerita tersendiri yang terjadi kepada mangsa kejadian.Kekerapan kejadian dikaitkan juga dengan peristiwa semasa terutama menjelang perayaan.

Menurut pihak polis, menjelang perayaan,pihak berkuasa akan menghebahkan kepada orang ramai megenai lokasi-lokasi maut di seluruh negara yang sering mengundang kemalangan jalanraya sebagai tanda peringatan agar pengguna jalan raya berhati-hati.

Namun tidak ramai yang tahu, terdapat juga lokasi-lokasi yang dikenal pasti berhantu diseluruh negara dan hasil soal selidik Perdana dengan beberapa pihak setakat ini terdapat 30 lokasi di Semenanjung Malaysia dan hampir separuh daripada lokasi itu terdapat di Kuala Lumpur.

Bagi mengesahkan lokasi terbabit, Pengkaji Kumpulan Paranormal Scenes Investigator (PSI), Jamie Surina Hisham berkata,memang terdapat banyak tempat berhantu yag pernah mereka jalankan kajian di sekitar Kuala Lumpur.

“Di Bukit Tunku sahaja terdapat empat buah banglo yang kami buat kajian didapati aktif dengan aktiviti paranormal,”katanya.
Katanya, ramai penghuninya terdiri daripada golongan elit, kawasan yang redup dengan pokok-pokok tinggi menjulang, menjadi lokasi menyeramkan setiap kali pemandu kereta menempuh jalan tersebut.

Sementara itu, Ketua Kumpulan PSI yang dikenali sebagai ‘Uncle Seekers’ berkata kumpulannya pernah membuat lebih 16 kali kajian di Highland Tower yang terkenal dengan kejadian kondominium runtuh suatu ketika dahulu.

“Dulu kawasan tersebut memang aktif berhantu tetapi sejak akhir-akhir ini,kajian kami mendapati kawasan terbabit sudah tidak aktif lagi,”

Antara lain tempat yang memang aktif berhantu ialah kawasan Jirat Cina Ampang, Jirat Cina Brickfield, Perkuburan Islam Jalan Ampang dan Hospital Lady Templer.

Di senaraikan kawasan-kawasan berhantu di seluruh Semenanjung Malaysia:


1. Kondominium runtuh di Highland Tower, Kuala Lumpur 

2. Institut Victoria, Kuala Lumpur

3. Kediaman Elit Bukit Tunku, Kuala Lumpur

4. Jirat Cina Ampang, Kuala Lumpur 


5. Jirat Cina Brickfield, Kuala Lumpur 

6. Perkuburan Islam Jalan Ampang, Kuala Lumpur

7. Hospital Lady Templer.

8. Kawasan Sekolah Menengah Perempuan Bukit Bintang, Kuala Lumpur

9. Berhampiran Poliklinik Cheras.

10. Jalan Kuala Lumpur ke Genting Highland Resort

11. Pejara Pudu, Kuala Lumpur 

12. Sekitar Puchong, Kuala Lumpur

13. Berhampiran Sekolah Kebangsaan Kuala Ampang

14. Kawasan berhampiran Maktab Rendah Sains Mara, Kuala Kubu
Bharu, Selangor

15. Kawasan Bukit Damansara, Selangor

16. Kellies Castle, Perak 

17. Kawasan berhampiran Tambun Inn,Perak

18. Kawasan Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Jambatan Sungai
Perak, Perak

19. Jalan Simpang Masuk dua hala ke Kolej Melayu Kuala Kangsar, Perak

20. Simpang tiga di tengah bandaraya Georgetown berhampiran
Sekolah Tinggi Union, Pulau Pinang.

21. Kawasan Lorong Petani, Alor Star, Kedah

22. Kawasan pejabat Bernama lama berhampiran Pekan Rabu, Alor Star Kedah.

23. Kawasan jambatan berhampiran jambatan Titi Haji Idris, Alor Star, Kedah.

24. Kawasan Kubur Panjang, Pendang.

25. Tobiar, Pendang.

26. Kawasan berbukit di Telok Chempedak, Kuantan Pahang.

27. Kawasan hutan bakau di Kuantan, Pahang

28. Kawasan Kota Lama, Melaka


29. Villa Nabila Johor Bahru . Tempat ni memang keras, dh ramai yang hilang kalau berani2 nak masuk ke dalam Villa nih. Memang bahaya orang yang lemah semangat akan nampak macam2 benda pelik kat Villa nih, so hati2. Producer filem jangan berani la nam buat filem seram yang realistik kat sini ok. Sangat bahaya kerana hantu di sini berani tunjuk wajah yang sebenar di sini.



(Malaysia Ghost Talk's)

> > > > > Georgetown - The Deadly Junction - it is a T-Junction, located beside the Union High School, It Was said that if you ever drive across it late at night, your car will go out of control, & crash because there were many accidents happened there. some said that there is a tiny unknown tree which looks like a lady carrying a child beside the road, they saw her figure & a child screaming, some old folks said she was once a "bomoh"(witch) & she kidnapped her sister's son, somehow they never appear after being seen beside this "DEADLY JUNCTION".



> > > > > Kuala Kangsar - Malay College Kuala Kangsar - Said to be a former site of a Japanese occupation camp during WW2. Students sometimes
awakened by something that stares down directly at them. A marching platoon can be heard in the field. The sounds of chains. A tree on campus which is right beside a lamppost where the light shines down on it. The shadow produced is that of a man hanging from the tree.- this may be urban egend.A few though were conveniently historically 'situated' as they were old colonial admin buildings that were used by the Japanese during the Occupation in the 1940s where 'executions' would take place.
Some of these buildings were the Victoria Institution (school), the Bukit Bintang Girls School (used to be methodist grounds,now demolished)kuala Kubu Bharu - Mara Junior Science College Kuala Kubu Bharu -In various parts of the building a white flying apparition has been seen.

> > > > > Kuala Lumpur - Bukit(Hill) Tunku - A spooky place to be. Bukit (Hill) Tunku is actually one of the more elite residential areas in Kuala Lumpur. This place has many big and tall trees, and has this eerie feeling about it even at broad daylight and of course at night. It is said that a few years ago two youth embarked on a high speed motorcycle chase around the curvy roads of the area. One of the youth crashed at a dark stretch of the road, which is actually a very sharp corner.There have been claims about sightings of a young man riding a motorcycle at high speed, who mysteriously vanished in the dark.

> > > > > Kuala Lumpur - Cheras - Poliklinik Cheras - Used to be a government hospital but it is being abandoned with no reason, been to the place before seems haunted and bizarre, rumors heard that there are still some dead patient that is loitering around the area.

> > > > > Kuala Lumpur - Genting Highlands Resort - A famous hill-top resort and casino. Many people incurred gambling debts and committed suicide here. Some visitors leaving the hotel lobby reported seeing a man in red jump from the rooftop, just to disappear before he hits the ground.Certain rooms are not available for rent no matter how full the hotel was- those who have seen the inside reported that it was filled with old Chinese ghost wards. They would subsequently fall sick for days afterwards.

> > > > > Kuala Lumpur - Highland Towers - A tragic event that will forever live in the memory of Malaysians. One of the 3 blocks of apartment at
this place fell apart due to landslide and heavy downpour prior to that fateful day. And Highland Towers have become famous for claims of being a
very haunted place. Voices of the dead can be heard at night and ghostly figures are said to have appeared at the scene. There are also a story
about a taxi driver who picked up a woman passenger at the middle of the night and being asked to drop her at the place.She left a bag and the poor taxi driver found it to be full of blood!

> > > > > Kuala Lumpur - Pudu Prison - Old prison that was abandoned after the area around it became commercialized. Reports of a strange thin Indian man walking the prison hallways and disappearing around the corner.Screams can be heard from the room where hangings take place. Certain areas such as specific cells and holding chambers were far colder than others. -Update: They are turning this back into a prison (for low security prisoners) as no one will take it up for commercial property as it is too well known for the hauntings. There were plans to turn it into a hotel where you can stay a night at the cell of the most notorious criminals.Actually, the listing is wrong about hangings. The hangings do not take place at Pudu prison. Unless its self flicted/murder. Official hangings are done outside Pudu. There were of course many in-prison acts of violence that led to deaths of inmates. Many drug addicts were known to be victims of violent criminals and so they were moved out into another prison elsewhere.

>>>>>Kuala Lumpur - Victoria Institution - A very famous landmark in Kuala Lumpur, V.I. a boys school was a Japanese base during the occupation of Malaysia. Many British soldiers and locals were brutally tortured to death in the basement and some of the older buildings on the campus. It is said that not only are apparitions common in the day as well as the night, there have been many cases of spirits possessing students.The possessed boys would behave strangely, even olently,harming other students and teachers only to snap out of it a few hours later and remember nothing, even when they were forcibly restrained, their bruises would disappear when they returned to normal.

>>>>>Perak - Ipoh - Tambun - Sighting of an old lady on the roadside while driving.

> > > > > Perak - Ipoh - Tambun Inn - Lights reported to turn on and off and sounds of whispering.

> > > > > Perak - Kellies Castle - sometimes door are opened themselves.lots of scary screaming voices........

> > > > > Puchong - Puchong House - Evil drawings on the walls. Some say the ghost of a woman who resided here before haunts it. Other than that,just stepping into the house is enough to keep you awake for months.

> > > > > Selangor - Ampang - S.K (1) Kuala Ampang - Could hear taps in the toilet running by itself and sightings of a lady in white walking behind the school compound.

Okey tadi ada sebut pasal Villa Nabila kan, ni cerita seram jugak ni pasal Villa Nabila kat Johor Bahru ni, sampai ada orang yang hilang bila masuk ke Villa tu. Jom Baca kisah seram Villa Nabila dekat SINI

Hantu Karak Highway

(Cerita Benar oleh Saudara AFENDI Kapitan Tersohor)

KISAH BENAR MENGENAI HANTU DI KARAK HIGHWAY 


Kala itu hujan renyai-renyai membasahi bumi. Kedinginan malam mulai terasa hingga menusuk ke tulang hitam. Halil melihat jam tangannya. Ah! Sudah lewat jam 12.00 malam. Kalaulah bukan kerana ada hal mustahak, tak kuasa dia meredah laluan Karak Highway tu malam-malam buta. Kalau naik kereta tak apalah juga, ni tunggang motorsikal buruk! Mana tau nasibnya tak baik, motornya tiba-tiba aje buat hal ataupun....?? Siapa yang susah?

Halil tidak sanggup lagi untuk membayangkan segala kemungkinan yang bakal dihadapi. Apatah lagi, bila mengenangkan pelbagai cerita seram mengenai laluan Karak Highway yang pernah didengarinya. Kisah hantu penanggal yang dikatakan suka mengganggu penunggang motorsikal tiba-tiba sahaja bermain di kotak fikirannya.

Beberapa orang pengguna laluan itu pernah terserempak dengan lembaga itu! Saat itu juga Halil mula terasa seperti ada orang membonceng di belakangnya. Serta-merta darahnya menyirap. Halil terus mengamati menerusi cermin sisi motorsikalnya namun dia tidak melihat apa-apa pun melainkan kegelapan. Halil cuba mengawal perasaan cemasnya. Sedaya upaya juga dia cuba menepis perasaan takut dari hati. Halil yakin apa yang dialaminya ada hubungkait dengan permainan syaitan. Halil terus memecut laju motorsikal yang ditungganginya itu. Dia ingin segera sampai ke destinasinya.

Dalam keadaan yang tidak menyenangkan itu sekali lagi Halil mula terasa seperti ada bayang-bayang manusia bergerak di belakangnya. Tanpa berlengah dia terus membaca ayat-ayat suci untuk menghalang niat jahat makhluk halus itu dari terus menganggunya. Namun semakin dibaca, semakin kuat pula terasa debaran di dadanya. Halil dapat merasakan dirinya seperti berada di awang-awangan. Sah! Syaitan itu lebih 'kuat' daripadanya Mungkin juga bacaan ayat sucinya itu tidak berkesan kerana tidak sempurna.

Halil dapat rasakan dia tidak mampu lagi memandu motorsikalnya itu dan terus memberhentikannya secara mengejut. Lebih baik dia tenangkan fikiran daripada terlibat dalam kemalangan. Dia cuba pusatkan fikirannya untuk membaca ayat-ayat suci dengan memejamkan matanya. Namun terasa bacaannya itu memang tidak teratur. Entah macamana pula Halil terbau satu bau yang teramat busuk, seolah terlalu hampir dengan hidungnya. Saat itu juga, Halil seolah ingin menjerit bila dia dapat melihat dengan jelas 'benda' yang berada di depan matanya itu. Hantu penanggal!!!

Dia dapat melihat ada darah keluar membuak-buak bersama ulat dan lelehan lendir daripada tubuh tanpa kepala! Bila dia memandang ke arah 'handle' motorsikalnya, sekali lagi hampir dia pengsan bila mendapati ada satu kepala sedang bertenggek di atas 'handle' tersebut. Paling mengerikan, segala urat dan ususnya itu berlambak di dalam raga motorsikalnya. Halil sudah tidak dapat mengawal perasaan takutnya. Bacaan ayat-ayat suci makin bercelaru. Keimanannya turut tergugat, tapi dia tidak ada pilihan lain selain dari melihatnya. Tidak lama kemudian, tubuh tanpa kepala itutiba-tiba lenyap. Namun kepala itu masih ada di depannya!

Lidah yang terjelir dari mulutnya mengeluarkan cecair putih yang menjijikkan. Lidah itu sekejap terjelir dan bergulung. Dari lubang mata yang terlopong, Halil juga dapat melihat deraian ulat yang jatuh di atas tangki minyaknya. Manakala di lubang telinganya pula keluar lelehan darah dan nanah. Halil menarik nafasnya dalam-dalam.

Meskipun perasaan takutnya itu semakin menebal, namun di dalam hatinya dia tidak putus-putus membaca ayat-ayat suci. Kira-kira 20 minit kemudian bayangan ngeri itu hilang dan seperti ada kuasa ghaib menghisap deraian ulat tadi. Segalanya kembali seperti sediakala. seolah tidak ada apa-apa yang berlaku. Dengan pantas, Halil terus menghidupkan enjin motorsikalnya dan meneruskan perjalanan dengan dada yang masih berdebar-debar. Namun, dia rasa sangat bersyukur kerana selamat sampai ke kampungnya.

Balik ke Kuala Lumpur, Halil terus menceritakan kisahnya disakat hantu penanggal itu kepada teman-teman serumahnya, tetapi ceritanya sia-sia. Mereka hanya menggelengkan kepala dan tertawa kecil seperti tidak percaya. Dia tidak salahkan mereka kerana selama ini dia sendiri tidak percayakan semua itu hinggalah dia sendiri yang terkena. Apapun pengalaman itu tidak akan dilupakan hingga ke akhir hayat


Dah baca klik LIKE (^_^)

Kanta Lekap Yang Nampak Menyeramkan

Kevin Carter adalah orang yang mengcreate kenteks lens tersebut. Ia menghabiskan masa dua hari untuk melukis setiap kanta kenalan yang akan digunakan. Ini adalah gambar-gambar kanta kenalan yang unik dan menyeramkan.

Lensa Kontak biasa digunakan untuk orang mempunyai mata minus dan mahu tampil tanpa kecamata, ada juga yang mahu tampil bergaya, Namun ada pula lensa Kontak yang aneh dan sangat menyeramkan. Dibuat oleh seorang seniman khusus yang bekerja di Hollywood blockbuster. Lensa Kontak ini pernah digunakan oleh beberapa bintang terkenal seperti Bruce Willis dan Natalie Portman. Harga sepasangn kanta kenalan ini 500 euro.










Dah baca klik LIKE (^_^)

Kejadian Pelik Bayi Muncul Dari Dalam Lumpur

Bayi muncul dari dalam tanah, ini benar-benar cerita nyata dan bukan cerita dongeng untuk menarik pembaca. Mungkin anda membuat kesimpulan bahawa bayi tersebut adalah bayi jadi-jadian, bayi ajaib atau bayi yang di buang oleh orang tuanya kerana berasal dari hubungan gelap mereka. Ketika di temui pun bayi ini menimbulkan banyak soalan, bagaimana mungkin seorang bayi muncul dari dalam tanah? Mungkinkah bumi melahirkan seorang anak manusia secara nyata? Berikut ini ceritanya.

Kisah ini terjadi di Bangladesh.Suatu petang seorang lelaki melintas pada sebuah jalan yang rosak dan telah porak peranda di Gerus ganasnya banjir di kota Bangladesh. Secara tidak sedar telinganya menangkap suara tangisan bayi, menurut lelaki ini suara bayi tersebut adalah sebuah keanehan kerana disekitar tempat tersebut sudah tidak lagi di dapati rumah, kerana bangunan-bangunan di kawasan tersebut sudah rata dengan tanah. Yang membuat lelaki ini semakin penuh tanda tanya adalah suara tersebut seolah-olah berasal dari dalam tanah.

Tidak menunggu lama lelaki tersebut terus mencari suara bayi yang sepertinya berasal dari dalam tanah. Alangkah terkejutnya lelaki ini ketika melihat pemandangan ganjil di depan matanya, seorang bayi kecil masih merah ada di antara belahan lumpur bekas banjir dan seperti muncul dari dalam tanah.

Masyarakat setempat ketika itu diliputi pelbagai macam soalan, bagaimana mungkin bayi muncul dari dalam tanah. Akhirnya salah seorang warga mencari sebuah idea yang bersandar oleh perkiraannya. dia menjangkakan bayi tersebut lahir dari perempuan mangsa banjir yang belum lama menimpa kawasan tersebut. Idea penggalian tempat di temukannya bayi tadipun muncul, ternyata benar di tempat tersebut di dapati mayat yang di kenali oleh masyarakat setempat sebagai perempuan yang hampir melahirkan sebelum berlakunya bencana banjir di tempat tersebut. Saat mayat di temui, pada mayat wanita malang ini masih terdapat tanda-tanda seperti orang baru melahirkan.







Dah baca klik LIKE (^_^)