Misteri Lagu 'MENANTI KEKASIH' Alda Yang Remangkan Bulu Roma

Ini merupakan lagu terakhir penyanyi Alda dari Indonesia yg famous dgn lagu "Aku tak biasa".Lirik lagu yg menakutkan dan gelak seram di akhir lagu nie pasti membuatkan bulu roma anda meremang.Pelbagai spekulasi dibuat mengenai lagu ini contohnya selepas 3 hari lagu ini dibuat,polis menemui mayat Alda mati dalam sebuah hotel.Tetapi yang pasti punca kematiannya kerana overdose dan ada kaitan dengan teman lelakinya.

Namun,selepas forensik check mayatnya,didapati Alda telah mati 7 hari yg lepas.Maka,siapa yang record lagu tue?Khabarnya,lagu tersebut secara tiba-tba sahaja sudah siap direkod dan pengurus Alda sendiri tidak tahu dari mana datangnya lagu ini.

Ada pula yg mengatakan kononnya ketika lagu ini dirakam,Alda dalam keadaan yang sedih dan kecewa krn kecurangan teman lelakinya.Oleh kerana itu,walaupun lirik lagu sebenarnya lain,tetapi Alda telah menyanyikan lirik lagu ini.Kesahihan sebena cerita ini tidak diketahui.


Untuk rekod, Alda meninggal dunia kira-kira tiga hari selepas lagu ini disiapkan, namun yang menjadi misterinya, tak siapa tahu siapa pencipta lagu ini.
Lebih menimbulkan misteri, bila ada yang mendakwa lagu ini hanya ditemui selepas kematiannya.Macam-macam hal…
Apapun bersamalah kita sedekah Al-Fatihah kepada arwah…
hal141206alda_lg

MENANTI KEKASIH
Malam sunyi ku sendiri
Duduk sepi diatas pohon
Ku biarkan rambut ku terurai
Tanpa kaki kelelawar
Anjing & bulan purnama
Ku menanti kekasihku
Yang belum mati
Kapan mati kekasihku
Ku menanti kau disini
Ayo mati bunuh diri
Agar kita jumpa lagi
Seperti dulu (ketawa)
Mana mungkinku kembali
Hidup lagi seperti dulu
Kecuali engkau mati
Mohon mengerti
P/S : Cube dengar bunyi mengilai-ngilai dalam lagu tu...seram sioott mcm real.

Dah baca klik LIKE (^_^)

13 comments:

eintan nurfuzie said...

siyes xley nk play.. duk sorang ni.. hehehhe

Fareez Auto-works said...

Xde la seram..tp lirik lagu ni negative sgt

Fareez Auto-works said...

Xde la seram..tp lirik lagu ni negative sgt

Nasrul Salim said...

Lagu nie sedih dan seram..tapi sian dia kene curang alda risma..

Wazy Farisyah said...

Meremang bulu roma wehh

Hafiz Abdul said...

Seram

Unknown said...

Aku baca skit pon dh seram dan bulu roma naik

Unknown said...

Aku takut nk main lagu ni..kang timbul perkara negative..seram siot..

nurul zariqa said...

Record tiba2 siap. Lirik jadi seram. 😣😣😣

Fairuz Hasni said...

Mmemang seram dgr lgu ni..

Fairuz Hasni said...

Mmemang seram dgr lgu ni..

Unknown said...

Mcm cik ponti jjee lirik dia...

Adna Ibrahim said...

siapa kata seram. ?

aku yg cipta lagu ini.