Oh!

Tak Mungkin Benar!

07 August 2012

Teknologi Terkini Ambil Wang di ATM Guna Telefon Bimbit


Seperti yang kita ketahui untuk mengambil wang di mesin ATM biasanya kita mengunakan kad. Kini dengan teknologi baru kad ATM tidak akan di gunakan lagi, kerana anda boleh mengambil wang terus mengunakan telefon bimbit anda tentu mudahkan ? :)

Sebuah teknologi baru berjaya di buat oleh saintis hanya dengan menambah sedikit aplikasi kedalam telefon pintar kamu maka kita sudah boleh mengambil wang di ATM mengunakan telefon. Aplikasi ini bernama Getcash buatan Royal Bank of Scotland (RBS) yang sudah tersedia untuk 18 juta pelanggan.

Caranya pun cukup mudah anda hanya perlu mendekatkan telefon kamu dekat dengan ATM lalu membuka aplikasi yang telah di programkan di telefon anda, anda boleh memilih jumlah wang yang ingin anda ambil dari skrin telefon pintar. Kemudian, kod enam digit akan muncul di skrin dan anda boleh mendekatkan telefon pintar di ATM untuk mengambil wang.

Sementara ini aplikasi ini baru hanya terdapat untuk iPhone dan BlackBerry. Bagaimana menurut pandangan anda apakah teknologi ini akan di terapkan di pelbagai bank di Malaysia kita tunggu saja. Pastinya teknologi itu terkadang ada baik buruknya.


Dah baca klik LIKE (^_^)

No comments: