Tikus Makan Bayi


Banyak di antara jenis haiwan yang ditemui di Afrika memiliki ukuran yang lebih besar berbanding haiwan yang sama di benua lain.

Tidak terkecuali tikus yang ditemui di perkampungan Cape Town Afrika Selatan yang mempunyai ukuran sebesar kucing dewasa, panjang ekornya hampir 90 cm dan yang mengerikan panjang giginya lebih dari satu inci. Tikus ini telah memakan kepala dua orang bayi di perkampungan tersebut.



Lunathi Dwadwa, bayi berusia 3 tahun yang sedang tidur di pondok orang tuanya di perkampungan di luar Cape Town dimakan kepalanya oleh si tikus raksasa, bermula dari kepalanya dan akhirnya bayi itu pun terkorban. Pada hari yang lain seorang lagi bayi meninggal dunia kerana diserang seekor tikus raksasa di bandar Soweto berhampiran Johannesburg.

Ibu kepada bayi bernama Lunathi sangat terkejut apabila mendapati mata anaknya telah terkeluar serta dimakan bahagian alis dan pipinya oleh tikus tersebut.

"Saya tidak akan dapat melupakan bagaimana ketika melihat nasib anak saya yang matanya sudah dimakan. Tikus itu makan dari alis ke pipi, dan mata anakku sudah dilarikan oleh tikus," kata Bukiswa Dwadwa (27) ibu kepada bayi malang itu, seperti yang dilaporkan oleh The Sun pada Jumaat (3/6/2011).

Polisi tempat turut menyatakan, tidak ada (haiwan) lain yang melakukan perbuatan seperti itu kecuali tikus raksasa. Tidak lama kemudian polis turut menemui korban yang sama oleh tikus tersebut. "Kami dipanggil penduduk yang melaporkan kematian bayi dimakan tikus," kata anggota polis Bongani Mhlong. Sedangkan sebelum itu pihak polis sempat menuduh ibu kepada bayi malang tersebut telah melakukan pembunuhan sadis dengan bukti bukti yang ditemui.

Bagaimanapun tuduhan itu disangkal apabila semakin banyak laporan dibuat melibatkan mangsa yang mengalami nasib yang sama gara-gara keganasan tikus raksasa tersebut

3 comments:

tiefazatie said...

salam ziarah..=)

Terbelog said...

besar giler tikus

Cik Azizah said...

ngerinya..kalau kita jumpa tikus ni pon kita larik!!