Kucing Yang Selalu Melawat Kubur Tuannya


Kisah Kasihnya Kucing,

Kisah nyata yang terjadi di kota Montagnana, Itali. Seekor kucing bernama Toldo setiap hari pergi ke makam sejak penjaganya Iozzelli Renzo meninggal pada 22 September 2011. Dan setiap kedatangan Toldo "berziarah" ke kubur penjaganya, dia selalu membawakan sesuatu untuk diletakkan di kubur penjaganya seperti ranting, plastik kosong, batang pokok, daun, kertas dll.

Sudah setahun Toldo kerap mengunjungi kubur penjaganya. Kelakuan Toldo yang tidak pernah diketahui oleh Ada, istri Iozzelli Renzo. Dia baru mengetahui yang Toldo mengunjungi kubur suaminya setiap hari malah diberitahu sendiri oleh orang sekitar bahawa mereka sering melihat Toldo berkeliaran di kubur tersebut.

"Suami saya sangat sayang pada binatang terutamanya kucing. Ini seolah-olah Toldo hendak berterima kasih. Toldo memang merupakan seekor kucing yang istimewa,"

"Saya pergi ke kubur suami dengan anak perempuan saya dan terjumpa setangkai bunga akasia di makam suami saya. Saya terus terfikir yang bunga itu dibawa oleh kucing arwah"


p/s: Mungkin Toldo "rindu" dengan belaian penjaganya....


Dah baca klik LIKE (^_^)

1 comment:

veesandy said...

binatang pun tahu menghargai , merindui ...