Oh!

Tak Mungkin Benar!

18 December 2012

Ada Berani Makan Kuih Ini...??




Apakah anda akan tetap memakannya jika disodori kuih-kuih ini? Pemilik kedai Gillian Bell Cupcake membuat berbagai macam kuih yang mempunyai bentuk menjijikkan. Pelbagai cake dan cupcake dibentuk menyerupai organ tubuh yang dijangkiti penyakit.

Gillian membuatnya demikian untuk meningkatkan kesedaran tentang bahaya penyakit. Ia mempamerkan kreasinya itu di Muzium Patologi di London. Gillian juga mengatakan senang membuat pelbagai bentuk menjijikkan itu kerana bosan dengan bentuk standard.

"Ini sesuai dengan idea pameran untuk meningkatkan kesedaran tentang penyakit," kata pembuat roti berusia 34 tahun ini. "Ada cake yang menyerupai penyakit berjangkit. Aku mendesainnya dengan tema penyakit kulit, jadi ada yang serupa kutil dan bisul. "

Wanita yang menjalankan kedai kuih di Edinburgh ini memang kerap menerima pesanan kue berbentuk tidak lazim. Ia merasa senang boleh menjadi bahagian pameran ini dengan mempamerkan ciptaan kuihnya berjudul "Eat Your Heart Out". Gillian suka melihat reaksi awam apabila diminta memakan kuih-kuih tersebut.

"Sungguh lucu melihat reaksi orang-orang kerana sebenarnya kuih-kuih itu mempunyai rasa layaknya kuih normal," lanjut Gillian. "Beberapa orang langsung memakannya dan sebahagian tidak jadi. Itu hanya matamu saja yang tertipu sehingga kamu berfikir seperti akan memakan kutil. "


Dah baca klik LIKE (^_^)

2 comments:

Unknown said...

Wilma tidak sanggup makan bah ^_^

Nabiha Zaidi said...

Macam-macam orang sekarang ni.