Oh!

Tak Mungkin Benar!

28 October 2012

Rumah Kayu 10 Tingkat Yang Mengkagumkan

Anda pernah menonton filem Walt Disney pada tahun 1960 yang bertajuk "Switzerland Family Robinson"? Film itu bercerita tentang sebuah keluarga yang terdampar di suatu pulau dan akhirnya membuat tempat tinggal di pokok untuk tempat berlindung.

Jadi, rumah ini tentunya jauh lebih cantik dan selesa daripada rumah pokok biasa. Rumah pokok yang dibuat sedemikian rupa hingga 10 tingkat ! Horace Burgess si pemilik dan si pembuat berjaya mewujudkan impiannya membangun rumah pokok ini. Tidak Cuma satu tingkat, tetapi hingga sepuluh tingkat dan disokong oleh 6 buah pokok yang lain.

Burgess membina rumah ini selama 11 tahun yang bermula pada tahun 1993. Berdiri di atas tanah 10000 meter persegi, menghabiskan kos hanya $ 12,000. Tentu saja bayaran tersebut sangat kecil kerana Burgess menggunakan bahan bangunan kitar semula baik  dari kayu dan 258000 paku yang juga paku terpakai.

Sedikit menyeramkan kalau dilihat dengan teliti, tapi rumah ini merupakan tempat  kesukaan kanak-kanak. Begitu luas lengkap dengan tempat bermain bola keranjang di dalam rumah, balkoni, ruang berdoa, banyak bilik dan yang mengasyikkan tempat bersembunyi.

inilah dia rumah pokok tersebut..saksikanlah..cekidott








Dah baca klik LIKE (^_^)

No comments: