Siapa Di Kubur Itu??

 
Siapa Di Kubur itu?

Dalam suasana malam yang sunyi sepi di suatu kawasan perkampungan, ada 2 orang sahabat yang baru pulang dari bandar. Untuk sampai ke kampung, mereka terpaksa melalui jalan pintas yang bersebelahan sebuah kawasan perkuburan. Suasana malam disirami cahaya bulan mengambang penuh cukup menyeramkan...

Semasa melalui kawasan perkuburan tersebut, hati mereka berdebar-debar dan dalam sayup-sayup malam mereka terdengar bunyi seperti ketukan dari kawasan tersebut.

Mereka berdua memberanikan diri untuk melihat dari mana datang bunyi tu. Dengan perlahan-lahan mereka menghampiri kawasan kubur dan ternampak seorang tua sedang mengetuk batu nisan yang dah dipacakkan atas kubur menggunakan tukul besi dan pahat. Dalam keadaan yang agak gelap itu, orang tua tersebut tekun mengukir sesuatu di atas batu nisan.

Sambil mendekati orang tua tersebut lalu mereka bersuara "Fuuuhhh...terkejut kami, ingatkan pakcik ni hantu tadi, buat kami terkejut je..Legaaaa".

Mereka bertanya lagi:"Apa yang pakcik buat malam-malam buta kat kubur ni??"

Dengan tak semena-mena lelaki tua itu menjawab dengan marah..."Diorang tulis nama aku pun salah!!"

2 orang sahabat tu kemudian saling berpandangan dan..........Caboooooootttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Agak2 korang sape tu??


Dah baca klik LIKE (^_^)

1 comment:

~~zana@pb~~ said...

Haruslah penghuni di situ kan? haha..