Senarai 20 Password Paling Lemah


Senarai 20 Password Paling Lemah Yang Dikenalpasti

Sape tak ada password angkat kaki????? Mesti semua tak angkat sebab semua ada password kan. Password e-mel, password blog, password maybank2u semua kena gunakan password. Sape yang tak ada password dalam dunia teknologi sekarang ni memang pelik. Tapi tahukah korang yang password kita gunakan tu selamat atau tak? Dunia sekarang penuh mencabar. Semua orang makin pandai gunakan teknologi. Ada yang gunakan untuk kebaikan dan ada yang gunakan untuk keburukan orang lain tapi bagi kebaikan kepada diri sendiri.

Password kita kena pastikan betul-betul kuat untuk elakkan hackers ataupun dalam bahasa melayu disebut pemukul penggodam. Password yang mudah dipecahkan contohnya kat bawah ni. Ada 20 senarai password yang memang selalu sangat orang guna dan paling senang untuk orang lain teka. Jadi, pastikan jangan guna senarai password di bawah ni. Orang selalu guna sebab mudah nak ingat, senang nak hafal sebab tu pilih password yang mudah. 

Senarai 20 Password Paling Lemah Yang Dikenalpasti

   1. 123456
   2. 12345
   3. 123456789
   4. Password
   5. iloveyou
   6. princess
   7. zuarxpdc(guna password nama website sendiri)
   8. 1234567
   9. 12345678
  10. abc123
  11. Nicole
  12. Daniel
  13. babygirl
  14. monkey
  15. Jessica
  16. Lovely
  17. michael
  18. Ashley
  19. 654321
  20. Qwerty

Antara semua-semua password ni korang pernah guna tak jadikan password sendiri??^_^


Dah baca klik LIKE (^_^)

No comments: