Lemang Berinti Katak!!



Cuba korang bayangkan sekiranya katak ini pada bahagian bawah lemang tersebut dan korang makan bahagian atas dahulu kemudian nanti nyer bukak bahagian bawah tetiba ada katak... adoyai!

Tapi kalau bernasib baik dah nampak awal memang korang tak berani nak makan langsung mana-mana bahagian lemang tersebut bukan.

Kata daripada pemilik gambar ini lemang ini di beli di Lepar. Apa yang dapat kita katakan adalah kurang nya moral oleh pihak pembuat lemang tersebut yang tidak perihatin akan soal kebersihan dan keselamatan lemang tersebut.



Sumber :Facebook Jerantut kampungku

Nie pasti kes buluh dah siap isi daun pisang lepastu kumpul banyak- banyak lepas tu letak kat mana tah kemudian mungkin katak tersebut tersalah landing dan termasuk kedalam buluh lemang tersebut. Tanpa di sedari pembuat terus memasukkan pulut ke dalam buluh lemang tersebut tanpa memeriksa keselamatan dan kebersihan buluh tersebut. Dah banyak confrm tak check punya kan!


Dah baca klik LIKE (^_^)

1 comment:

dEdEQ dE wIshEs said...

KES BETOL KE IDAK NI ? HEHE . SIB BEK XPENAH MKAN LEMANG :p