Oh!

Tak Mungkin Benar!

17 April 2013

Ngeri...Sup Darah!!!

China adalah salah satu negara yang terkenal dengan kulinernya yang super enak, super banyak, super maknyuss dan .. super aneh .... Kerana banyaknya, kuliner aneh yang terkesan menjijikkan pun menghiasi negara tirai buluh ini.

Salah satunya seperti telur dara bahan urine yang lama sudah kita bahas. Hari ini kita akan membincangkan tentang salah satu makanan dari China yang aneh juga, namanya adalah sup darah ini yang katanya sangat lazat namun kelihatan sangat mengerikan sekali.

Asalnya, sup atau sop adalah masakan berkuah dari air rebusan yang dibuat dengan cara mendidihkan bahan, dan biasanya diberi rempah serta bahan lain untuk menambah rasa. Bahan yang terdiri dari daging, sayur, atau kacang-kacangan direbus sampai membentuk sari.




Perebusan bukan merupakan suatu cara masak yang am sampai penciptaan bekas tahan air sekitar 5.000 tahun yang lalu. Tapi sup yang satu ini beza terbuat dari darah itik atau angsa yang disembelih hingga kehabisan darah. Kamu berani mencuba masakan yang diperbuat dari darah ini?

Dah baca klik LIKE (^_^)

No comments: